Bibliotekernes læringstilbud

Her får du overblik over Mariagerfjord Bibliotekernes læringstilbud til dagtilbud, skoler og ungdomsuddannelser i Mariagerfjord Kommune.

Bibliotekernes læringstilbud afspejler vores ønske om at fremme børn og unges læselyst og læseglæde, og giver indblik i de måder biblioteket kan understøtte elevernes viden om informationssøgning og vejen mod digital kompetence.

Tilbuddene skal ses som supplement til egen undervisning.

Alle forløb er blevet fornyet og opdateret. Derudover kan næsten alle forløbene bookes hele skoleåret, mens andre tilbud er enkeltstående og kræver hurtig booking. Vi kører efter først til mølle princip.

De fleste af vores tilbud kan foregå på skolerne, mens et par stykker foregår på bibliotekerne. Undervisning er gratis for skoler og institutioner beliggende i Mariagerfjord Kommune.

Biblioteksintro

Kender I jeres lokale bibliotek?

Vi giver eleverne en introduktion til biblioteket og dets tilbud og tager jer med på en rundvisning, hvor I også får tid til selv at gå på opdagelse. Eleverne får kendskab til både de fysiske materialer samt de digitale tilbud.

Det er muligt at få lavet lånerkort, dog kræver det, at eleverne er oprettet som lånere - det gøres med forældrenes NemID via www.mariagerfjordbibliotekerne.dk/registration.

Sted: På biblioteket
Målgruppe: For alle aldre. Vi tilpasser introen til jer.
Varighed: 90 min.

Tilmelding:
Anita Græsbøll Larsen
Tlf: 3066 3881 eller email: alars@mariagerfjord.dk
eller klik her og book via biblioteket hjemmeside