Louise Juhl Dalsgaard. Foto af Ib Helles Olesen

Forfatterstafet: Louise Juhl Dalsgaard

Louise Juhl Dalsgaard: Mistrivsel kan føre til anoreksi.

I den aktuelle roman “Om en hals” oplever vi en sensitiv ung piges måde at være i verden på og følger, hvordan anoreksi kan være et forsøg på kontrol i en ukontrollabel verden. Men bogen er ikke en forklaring på sygdommen anoreksi, nærmere et opgør med vores behov for at regne ud, hvordan og hvorfor sygdommen opstår. I stedet indvier forfatteren os i pigens tanker og sansninger, og giver os en sjælden mulighed for at være i en verden, hvor det, der kan måles og vejes, bliver et sikkert, men ensomt og farligt holdepunkt.

Louise Juhl Dalsgaard: Mistrivsel kan føre til anoreksi

Mere om forfatteren

Klik her og læs Forfatterwebs dybdegående artikel om Louise Juhl Dalsgaard og hendes forfatterskab.

Om Forfatterstafet

Forfatterstafetten er dybdegående interviews om nogle af tidens rigtig gode bøger fra danske forfattere, og har du først nu opdaget den kan du gå på opdagelse i mange timers spændende forfatterinterviews fra tidligere udgaver af forfatterstafetten som podcast.

Mød blandt andre Caspar Eric, som taler om nødvendigheden i at skrive "Nye balancer - handicapdigte" netop nu, Solvej Balle, som fortæller om sin septologi in-the-making "Om udregning af rumfang", som hun allerede for de første tre bind fik Nordisk Råds Litteraturpris 2022 for, og Kim Blæsbjerg, som fortæller om Cheminova-romanen "De bedste familier", som indkasserede ham Jyllandspostens Litteraturpris 2023 og De Gyldne Laurbær.

Podcasten finder du i din foretrukne podcast-app.

Om Forfatterweb

Forfatterweb er et forfatterleksikon over danske og udenlandske forfattere, både nulevende og afdøde. Udvalget er bredt, og der medtages både klassiske forfatterskaber og debuterende forfattere inden for alle genrer.

Du har adgang til Forfatterweb som bruger af biblioteket med dit bibliotekslogin; cpr.nr. og 4-cifrede kode.

Bøger af Louise Juhl Dalsgaard