Solvej Balle. Foto af Ib Helles Olesen

Forfatterstafet: Solvej Balle

Solvej Balle: et livsværk om én enkelt dag.

Det er mere end 35 år siden, at vinderen af Nordisk Råds Litteraturpris, Solvej Balle, fik ideen til syvbindsværket “Om udregning af rumfang”. Bøgernes omdrejningspunkt er det mystiske fænomen, at hovedpersonen Tara Selter dag efter dag vågner til den samme 18. november.

De første fire bind i serien er både en kærlighedshistorie og en fortælling om konsekvenserne af, at tiden er gået i stykker.

Solvej Balle: Et livsværk om én enkelt dag

Mere om forfatteren

Klik her og læs Forfatterwebs dybdegående artikel om Solvej Balle og hendes forfatterskab.

Om Forfatterstafet

Forfatterstafetten er dybdegående interviews om nogle af tidens rigtig gode bøger fra danske forfattere.

Stafetten kører nu på fjerde sæson, og tidligere har vi mødt forfattere som Gry Jexen, Maren Uthaug, Thomas Korsgaard, Jesper Stein, Knud Romer og mange, mange flere.

Denne sæson skal vi blandt andre stifte bekendskab med Katrine Marie Guldager, Åsne Seierstad, Solvej Balle, Thomas Boberg og Kim Blæsbjerg.

Tag Forfatterstafet med på farten

Som noget nyt, kan Forfatterstafetten nemlig nu også lyttes som podcast. Find den i din foretrukne podcast-app.

Om Forfatterweb

Forfatterweb er et forfatterleksikon over danske og udenlandske forfattere, både nulevende og afdøde. Udvalget er bredt, og der medtages både klassiske forfatterskaber og debuterende forfattere inden for alle genrer.

Du har adgang til Forfatterweb som bruger af biblioteket med dit bibliotekslogin; cpr.nr. og 4-cifrede kode.

Bøger af Solvej Balle