Ny funktion i app’en: Flerbruger

Fra d. 1. marts kan du bruge den nye Flerbruger-funktion i Biblioteket-appen.

Hvad er Flerbruger?

Med den nye funktion kan man være logget ind med flere brugerkonti på samme tid i app’en Biblioteket. Med en oversigt over en oversigt over ens forskellige brugere er det nemt at skifte mellem dem uden at skulle logge ud og ind igen. På den måde kan f.eks. forældre nemt se, hvornår deres børns reserveringer er klar til afhentning, eller et materiale snart skal afleveres.

Sådan tilføjer du flere brugere i app’en

Man logger ind i app’en som normalt på "Min side". Når man er logget ind, kan man tilføje flere brugere ved at klikke på brugernavnet i toppen af "Min side". Dermed åbner man brugerlisten, hvor knappen "Tilføj endnu en bruger" er tilgængelig. Herfra kan endnu en brugers login-oplysninger indtastes, hvorefter de optræder på brugerlisten.

Brug af den nye funktion

Når man vælger en bruger fra brugerlisten kan man se lån, reserveringer, huskeliste, mellemværender, lånehistorik og beskeder under "Min side" som normalt. Den aktive bruger i app’en kan ses i bundmenuen, hvor et ikon har en farve og et forbogstav, der repræsenterer brugeren. Listen tilgås ved at klikke på brugernavnet under "Min side". Her ses et overblik over de forskellige brugere samt markering af den aktive bruger. På listen kan brugeren skifte mellem de forskellige brugerkonti og logge brugere ud af app’en.

Brugere i andre kommuner

Hvis man er oprettet som låner ved flere folkebiblioteker, er den nye funktion også god. Flerbruger-funktionen gør det muligt at tilføje brugerne på tværs af kommuner, på samme brugerliste, så det er nemt at skifte mellem dem. En sådan bruger tilføjes ligesom andre brugere, med knappen "Tilføj endnu en bruger".