Theis Ørntoft. Foto af Ib Helles Olesen

Forfatterstafet: Theis Ørntoft

Theis Ørntoft: Relationerne er livets vigtigste arbejde.

Theis Ørntoft er aktuel med den stort anlagte slægtsroman “Jordisk”, hvori vi følger tre generationer i en familie, fra 1967 til 2036. Den handler om grader af forbundethed, siger Theis Ørntoft, både mellem mennesker og med den jord, vi bebor.

Mød forfatteren i efterårets første forfatterstafet fra Forfatterweb i en eftertænksom samtale om romanen, som han har brugt fem år på at skrive.

Theis Ørntoft: Vores relationer er livets vigtigste arbejde

Mere om forfatteren

Klik her og læs Forfatterwebs dybdegående artikel om Theis Ørntoft og hans forfatterskab.

Om Forfatterstafet

Forfatterstafetten er dybdegående interviews om nogle af tidens rigtig gode bøger fra danske forfattere.

Stafetten kører nu på femte sæson, og tidligere har vi mødt forfattere som Gry Jexen, Maren Uthaug, Thomas Korsgaard, Jesper Stein, Knud Romer og mange, mange flere.

Denne sæson skal vi blandt andre stifte bekendskab med Friða Ísberg, Kamilla Hega Holst, Karolina Ramqvist, Joakim Garff og Kenneth Bøgh Andersen.

Om Forfatterweb

Forfatterweb er et forfatterleksikon over danske og udenlandske forfattere, både nulevende og afdøde. Udvalget er bredt, og der medtages både klassiske forfatterskaber og debuterende forfattere inden for alle genrer.

Du har adgang til Forfatterweb som bruger af biblioteket med dit bibliotekslogin; cpr.nr. og 4-cifrede kode.

Bøger af Theis Ørntoft