Vi anbefaler: Bøger om skolestart

Skolestart nærmer sig for en ny årgang og det giver helt sikkert anledning til mange gode spørgsmål - læs med her og få masser af inspiration, der kan hjælp med at besvare dit barns spørgsmål om skolestart.

Vi har findet et bredt udvalg - perfekt til førskoleeleven. Her finder du blandt andet billedbøger, som giver mulighed for at tale om følelser og tanker, der naturligt fylder ved overgangen fra børnehave til skole, bøger om alfabetet og rim og remser, så I sammen kan lege med sproget og bogstaverne. Og så finder I en bog om trafikken, så de nye skolestartsbørn kan øve sig på trafikreglerne.

Sammen om skolestart

Husk også at du fra 1. juni til 31. august kan låne en skolestartspose på dit lokale bibliotek, fyldt med bøger der handler om at starte i skole.

Posen kan skabe afsæt for gode samtaler med barnet om det at starte i skolen og kan lånes ved henvendelse til bibliotekaren, så længe lager haves.

Klik her for at læse mere.