En kvinde med høretelefoner på holder en almindelig bog i den ene hånd og en e-bogslæser i den anden

Hvad foretrækker du? – Papirbøger, lydbøger eller e-bøger

Der findes mange måder at læse på - hvilken en foretrækker du?

Der findes mange måder at læse på: der er den klassiske bog, som vi alle sammen kender – men så er der også lydbogen: bøger, der er blevet indlæst, så du kan lytte til din favoritbog i stedet for at finde papirbogen frem. Det gør det muligt at læse samtidig med, at man f.eks. ordner vasketøj eller går en tur.
Der er selvfølgelig også e-bogen: den digitaliserede version af papirbogen, som du kan læse på din telefon, tablet eller computer – den er helt genialt til ferien, så du ikke behøver at slæbe stakkevis af bøger med i kufferten.

Find din favorit på biblioteket

Her på biblioteket har du naturligvis mulighed for at låne de fleste af vores bøger i forskellige formater – både som fysisk bog, som en lydbog eller som en e-bog.

På eReolen kan du finde både lyd- og e-bøger.

Lydbøger

Der er mange fordele ved lydbøgerne: man kan let tage sin bog med sig på farten; i bilen, på gåturen eller i supermarkedet – der er altså intet som et mordmysterie til at live indkøbsturen lidt op.

E-bøger

E-bogen kan du ligeledes låne på eReolen, og læse direkte på din telefon i bussen eller på din tablet hjemme i stuen – det er f.eks. perfekt, når du ikke vil vente på at din bog kommer hjem eller fordi du bliver færdig med bog 2 i en serie en søndag aften og slet ikke kan vente til mandag eftermiddag med at hente næste installation i serien på biblioteket mandag morgen.

Den klassiske papirbog

De fysiske bøger har vi selvfølgelig også stadig, og det bliver vi ved med, for det er nu også dejligt at sidde med en bog i hænderne og kunne mærke siderne, mens man læser.

Kig ind forbi dit lokale bibliotek uanset hvad du foretrækker - vi hjælper dig gerne godt i gang og står altid klar med en frisk anbefaling.