Ændringer i dine lån på eReolen og Filmstriben

Det går godt for bibliotekernes digitale tjenester, eReolen og Filmstriben! Lidt for godt faktisk - derfor må vi nu desværre skrue lidt på knapperne.

Nyt loft for dine lån på eReolen

For at kunne blive ved med at følge med efterspørgslen er vi desværre nødt til at sætte det maximale antal lån på eReolen ned til 7 lydbøger og 7 ebøger.

Reguleringen er sket fra 1. december.

Samtidige lån

Oplever du at det ikke er muligt for dig at låne flere titler selv om du endnu ikke har lånt 7 titler denne måned, så kan det skyldes at du har for mange aktive lån.

På eReolen afleveres dine lån nemlig automatisk og her i overgangsperioden kan du derfor opleve at du har for mange aktive lån fra sidste måned der spærrer for nye lån. I det tilfælde er der desværre ikke andet at gøre end vente på de gamle lån bliver afleveret.

Husk de blå titler

Hvis du løber tør for lån så husk at titler markeret med et lille blåt ikon ikke tæller med i dine udlån og kan lånes frit hele måneden.

Klik her for at læse mere om eReolen.

Nyt loft på Filmstriben

Også på Filmstriben har vi været nødt til at skrue yderligere på knapperne og her får du fremover 28 point om måneden.

Typisk skal du bruge 4 point for at se en spillefilm.

Klik her for at læse mere om Filmstriben.

Esthers orkester

Er du løbet tør for point på Filmstriben kan du hele december måned se spillefilmen "Esthers orkester" for 0 point.

Filmen er Alexander Bak Sagmo’s spillefilmsdebut.

En rørende og hjertevarm komedie om en families udfordringer, da de rammes af sygdom.

Esther (Annika Aakjær) er børnebogsforfatter, og igennem sit arbejde møder hun Thomas (Johannes Lilleøre). En dag vendes deres liv pludselig på hovedet, og de må hver især påtage sig nye roller i livet. Filmen handler om en stærk, uperfekt og uforudsigelig kærlighedshistorie, og hovedpersonerne konfronteres med emner som tiden, kærligheden og døden.

Mere info

Husk at du er altid velkommen til at kontakte dit lokale bibliotek hvis du har spørgsmål eller du gerne vil hjælpes godt igang med det digitale bibliotek.