Vi anbefaler: Gode bøger til skolestart

Skal dit barn starte i skole i år? Så kommer her en række gode bøger, der kan hjælpe med at svare på dit barns spørgsmål om skolestart.

Her finder du blandt andet billedbøger, som giver mulighed for at tale om følelser og tanker, der naturligt fylder ved overgangen fra børnehave til skole, bøger om alfabetet og rim og remser, så I kan lege med sproget og bogstaverne og en bog om trafikken, så de nye skolestartsbørn kan øve sig på trafikreglerne.

Husk også at du finder mange flere titler på bibliotekets hylder, og bibliotekaren står altid klar med en god anbefaling - både til skolestart og til alt muligt andet.

Sammen om skolestart

Fra mandag d. 30. maj til torsdag d. 9. juni kan du og dit barn desuden kigge forbi biblioteket, hvor vi har gjort det helt let for jer. Her  kan i nemlig låne en skolestartspose fyldt med bøger, der handler om at starte i skole.

Posen kan skabe afsæt for gode samtaler med barnet om det at starte i skole og kan lånes ved henvendelse til bibliotekaren så længe lager haves.

Der er også mulighed for at komme forbi biblioteket og dekorere en frugtpose og bogmærker, så I er ekstra godt rustet til skolestart.

Klik her og læs mere om tilbuddet.