Susanne Staun. Foto af Jørgen Asmussen

Forfatterstafet: Susanne Staun

I Forfatterstafettens 10., og indtil videre sidste indslag møder vi Susanne Staun og udfordrer den politiske korrekthed.

Mød forfatteren, der med sin pen bekæmper pølsesnak og ikke er bleg for at kaste sin hovedperson ind i tidens ideologiske kampe, f.eks. kønsidentitetsdebatten og #MeToo.

Det gør hun med højt tempo i Fanny Fiske-bøgerne med den selvcentrerede Fanny i midten af et broget persongalleri.

“For en boomer, der har svært ved at orientere sig i virkeligheden efterhånden, da er det et vidunderligt sted at kunne komme rundt om forskellige ting og forhåbentlig blive klogere og mindre boomeragtig af det." siger Susanne Staun, der her taler med  Forfatterwebs litteraturformidler Sarah Corner-Walker Hvidberg om de to seneste bøger i serien, “Kønslig omgang" og “De terminale kvinders klub".

Samtalen er den tiende og dermed foreløbigt sidste i vores forfatterstafet med kendte og aktuelle forfattere.

Forfatterweb-stafet med Susanne Staun

Mere om forfatteren

Klik her og læs Forfatterwebs dybdegående artikel om Susanne Staun og hendes forfatterskab.

Om Forfatterweb

Forfatterweb er et forfatterleksikon over danske og udenlandske forfattere, både nulevende og afdøde. Udvalget er bredt, og der medtages både klassiske forfatterskaber og debuterende forfattere inden for alle genrer.

Du har adgang til Forfatterweb som bruger af biblioteket med dit bibliotekslogin; cpr.nr. og 4-cifrede kode.

Bøger af Susanne Staun