Katrine Marie Guldager. Foto af Ib Helles Olesen

Forfatterstafet: Katrine Marie Guldager

Katrine Marie Guldager: Der skal være plads til vreden.

”Birgithe med th” tegner et skarpt og bittersødt portræt af en kriseramt og kontrær kvinde i 50’erne. Forfatterstafetten møder Katrine Marie Guldager til en snak om den korte roman, som hurtigt strøg hurtigt til tops i boghandlernes top ti, da den udkom i januar i år. For hvad er der egentlig med Birgithe? Katrine Marie Guldager har et bud:

”Noget af det Birgithe med th opponerer imod, er det med, at der er nogle følelser, man helst ikke må have. Man må ikke bære nag, vel, og man må ikke være bitter, og man må ikke være offer.”

Katrine Marie Guldager: Omsorg er blevet en mangelvare i vores samfund

Mere om forfatteren

Klik her og læs Forfatterwebs dybdegående artikel om Katrine Marie Guldager og hendes forfatterskab.

Om Forfatterstafet

Forfatterstafetten er dybdegående interviews om nogle af tidens rigtig gode bøger fra danske forfattere.

Stafetten kører nu på fjerde sæson, og tidligere har vi mødt forfattere som Gry Jexen, Maren Uthaug, Thomas Korsgaard, Jesper Stein, Knud Romer og mange, mange flere.

Denne sæson skal vi blandt andre stifte bekendskab med Katrine Marie Guldager, Åsne Seierstad, Solvej Balle, Thomas Boberg og Kim Blæsbjerg.

Tag Forfatterstafet med på farten

Som noget nyt, kan Forfatterstafetten nemlig nu også lyttes som podcast. Find den i din foretrukne podcast-app.

Om Forfatterweb

Forfatterweb er et forfatterleksikon over danske og udenlandske forfattere, både nulevende og afdøde. Udvalget er bredt, og der medtages både klassiske forfatterskaber og debuterende forfattere inden for alle genrer.

Du har adgang til Forfatterweb som bruger af biblioteket med dit bibliotekslogin; cpr.nr. og 4-cifrede kode.

Bøger af Katrine Marie Guldager