Helle Vincentz, foto af: Stine Heilmann

Forfatterstafet: Helle Vincentz

Mød Helle Vincentz i Forfatterwebs forfatterstafets femte spændende interview.

“Er det lettere at skrive fiktion end fakta?”
“Nej. Min erfaring er, at hvis man skal gøre noget godt, så er der ikke noget, der er nemt.”

I Forfatterstafettens femte interview fortæller Helle Vincentz om, hvad der driver hende til at gå i kødet på erhvervslivet og magthaverne, og om den svære kunst at balancere mellem fiktion og fakta i sine tempofyldte spændingsromaner, der alle bygger på grundig research.

Hun er nu også aktuel med den rørende og meget personlige erindringsroman “Jorden under mig” og fortæller her åbenhjertigt om, hvordan faderens selvmord har præget hendes liv på godt og ondt.

Se hele interviewet med litteraturformidler Sarah Corner-Walker Hvidberg her:

Forfatterweb-stafet med Helle Vincentz

Mere om forfatteren

Klik her og læs Forfatterwebs dybdegående artikel om Helle Vincentz og hendes forfatterskab.

Om Forfatterweb

Forfatterweb er et forfatterleksikon over danske og udenlandske forfattere, både nulevende og afdøde. Udvalget er bredt, og der medtages både klassiske forfatterskaber og debuterende forfattere inden for alle genrer.

Du har adgang til Forfatterweb som bruger af biblioteket med dit bibliotekslogin; cpr.nr. og 4-cifrede kode.

Bøger af Helle Vincentz