Vil du være StrikkeTante?

05.11.21
Mariagerfjord Bibliotekerne og StrikkeTanterne havde før Corona stor succes med strikkecaféer for kreative børn på bibliotekerne fjorden rundt, men et par nedlukninger har haft tvunget samarbejdet ud i en ufrivillig pause. Nu er vi så småt ved at være klar på en ny omgang strikkecaféer i det nye år. Men der mangler noget - fingernemme Strikketanter, der elsker at lære fra sig.

Strikkecaféerne er et samarbejde mellem Mariagerfjord Bibliotekerne og de frivillige StrikkeTanter, som giver børn, der gerne vil lære, blive bedre eller bare dele deres begejstring for strikning, muligheden for at mødes ugentligt på bibliotekerne. StrikkeTanterne hygger med børnene og lærer tips og strikketricks fra sig.

Det vigtigste for at være StrikkeTante er ikke evnerne, men lysten til at lære fra sig. Og husk strikning er ikke bare hyggeligt, det øger også kreativiteten, forbedrer koordinationsevnen og nedsætter stress.

Vil du vide mere eller melde dig kan du høre nærmere på dit lokale bibliotek eller ved at kontakte StrikkeTante Rinette Jensen på tlf.: 3116 5778.