Om dette arrangement

For voksne

KulturKaffe: Regan Vest

07.02.23
Kom og hør den lokale koldkrigsforfatter Karsten Hvam Pedersen fortælle om det tidligere tophemmelige anlæg: REGAN VEST.

Karsten har siden 1994 beskæftiget sig med bunkeren, og han vil fortælle den fascinerende historie om, hvordan lokale bygningsarbejdere opførte bunkeren, og hvad man gjorde for at holde det hemmeligt.

Skjult for offentligheden og landets fjender opførte de danske myndigheder i 1960’erne en atombunker, hvorfra regeringen kunne føre Danmark igennem en atomkrig.

REGAN VEST er en selvforsynende underjordisk by, som ligger 60 meter under jorden - flere hundrede meter inde i en kalkbakke i nærheden af Thingbæk Kalkminer. Bunkeren har plads til 350 personer og har 232 rum.

KulturKaffe er et samarbejde mellem Mariagerfjord Bibliotekerne, Frikvarteret, Ældre Sagen Hadsund og LOF Mariagerfjord/Rebild.