Vi anbefaler: bøger om dansk demokrati

Bibliotekerne er en hjørnesten i det danske demokrati. På hylderne kan du altid finde viden og inspiration og d. 26. oktober inviterer vi indenfor til Danmarks største vælgermøde, så du kan blive klædt godt på til kommunalvalget i november.

Den 16. november er der kommunalvalg og forud for det indbyder de danske folkebiblioteker til Danmarks største vælgermøde, som afholdes på samme tid i hele landet.

De seneste år har haft fokus på verdensmålene for bæredygtig udvikling og de 17 mål, der tilsammen skal sætte os på kurs mod en mere bæredygtig fremtid – nationalt og lokalt – hvor ingen lades i stikken.

FN's 17 verdensmål

I september og oktober stiller Mariagerfjord Bibliotekerne derfor skarpt på FNs 17 verdensmål for bæredygtig udvikling. Selvom det kan virke stort og fjernt fra manges helt almindelige hverdag, sniger verdensmålene sig lige så stille ind mange steder.

Her får du en række titler, der alle præsenterer forskellige vinkler på det danske demokrati. Vil du vide mere om FN's verdensmål kan du klikke forbi www.verdensmaalene.dk og læse meget mere.