Murer Keld og De Lystige Sømænd

For voksne

Kulturtallerken: Murer Kjeld og De Lystige Sømænd

24.02.22
I oktober 2019 flyttede murermester Kjeld Pedersen fra Lønstrup Rubjerg Knude Fyr 70 meter ind i landet og realiserede dermed en fantastisk idé, som reddede fyret fra nedstyrtning og skabte international opmærksomhed.

Da det 740 ton tunge fyr på 120 år blev flyttet var det med direkte TV-transmission og dækning fra alle danske medier samt blandt andet fra BBC, CNN og tyske Bild.

Murer Kjeld fortæller den fantastiske historie om flytningen og har til lejligheden allieret sig med sømandsorkestret ”De Lystige Sømænd”, som vil underholde og spille op til fællessang med de gode gamle sømands-viser – samt deres egen nyskrevne ”Rubjerg Knude Vals”

Kulturtallerken er et samarbejde mellem Mariagerfjord Bibliotekerne, Ældresagen Arden, Arden Kulturhusforening, Blå Kors Rold Skov, Det Blå Værested, LOF Mariagerfjord/Rebild og Røde Kors.