75 kr.
For voksne

UDSOLGT // Kulturkaffe med Emil Midé Erichsen

10.11.21
En eventyrlig aften venter os, når Emil Midé Erichsen tager os med ombord på skibene Havanna og Wallenberg.

Efter tre års jordomsejling ombord på skibet Havana vendte Emil Midé Erichsen hjem til Danmark i 2016. Gennem nye historier fra sejlturen og endnu ikke viste klip fra Kurs mod fjerne kyster, vil Emil tage publikum med ombord på Havanas rejse hjemover og med indlevelse fortælle om, hvordan det var fra den ene dag til den anden at skifte den stille hverdag på båden ud med et liv hjemme i gamle rammer, men med et forandret syn på tilværelsen.

Turen går også op langs vestkysten af Norge og hele vejen til Svalbard med familiens ”nye” skib Wallenberg. Med flotte billeder og videooptagelser kommer tilhørerne med ned under overfladen, ned i den fantastiske blå verden og vil opleve svømmende kammuslinger, vilde spækhuggere og kæmpestore pukkelhvaler.

Med oplevelser og fortællinger fra sydlig halvkugle i Stillehavet til Barentshavet nord for polarcirklen, fortæller Emil også om en jordklode, der er hårdt presset og under forandring.

Praktiske informationer

Arrangementet er en del af Kulturkaffe, som er et samarbejde mellem Mariagerfjord Bibliotekerne, LOF Mariagerfjord/Rebild, Frikvarteret og Ældre Sagen Hadsund.