Om dette arrangement

For voksne

Bøger under åben himmel: Katbjerg Odde

27.04.23
Det siges, at frisk luft gør godt, derfor byder vi udenfor til bogcafe, hvor vi, sammen med naturformidler Mette Ósland, skal på vandretur i området omkring Katbjerg Odde. Undervejs vil bibliotekarerne komme med inspiration til gode læseoplevelser.

Sæt to bibliotekarer sammen med en naturformidler og du har opskriften på en god aften.

Vi byder udenfor til bøger under åben himmel, hvor vi sammen skal på en mindre vandretur med naturformidler Mette Ósland.

Turen går til Katbjerg Odde, hvor vi bl.a. andet skal gå langs fjorden, hvor vi forhåbentlig kan få et sidste glimt af solen når den går ned over fjorden.

Der vil være flere stop undervejs, hvor vi skal høre om gode bøger og den fantastiske natur langs Mariager Fjord. Her vil det være muligt at nyde sin medbragte kop kaffe og få lidt sødt, som vi medbringer.

Turen vil være på ca. 3 - 4 kilometer og er ikke egnet for gangbesværede.

Vi mødes ved p-pladsen på Hobrovej ved Katbjerg, 9550 Mariager.

En del af UGE17

For de fleste vil uge 17 bare være en helt almindelig uge, men på mange af landets biblioteker og institutioner står den i FNs 17 Verdensmåls tegn.

Hele foråret har vi varmet op, men denne uge får den en ekstra skalle! Kig forbi biblioteket og bliv inspireret, måske klogere og helt sikkert klædt godt på til at gøre verdensmål til hverdagsmål.